Középkonzol izzó csere

Frissítve: 2019.12.01.

A fűtéskonzolt hagyományos izzók világítják meg hátulról, ebből adódóan ezek ki tudnak égni. Cseréjük nem túl nehéz, de le kell hozzá bontani a középkonzol burkolatát. Egyúttal ebből a cikkből azt is megismerheted, hogy a kapcsolósort hogyan lehet kiszerelni. Az alábbiakban a nem egybeépített középkonzol lebontását láthatjátok, ez az egyszerűbb. Sajnos a nagyobb felszereltségű, váltó-kézifék burkolattal egybeépített (hosszú) középkonzol tulajdonosainak ennél többet kell lebontani, egy későbbi frissítésben ezt is láthatod majd.

A 4 darab izzó típusa: N286 (T5) 12V 1,2W

A középkonzolt összesen 4 db 4-es imbusz csavar rögzíti. Kettő a hamutartó alatt.

Valamint 1-1 a vezető és az utas lábterében.

Ezek eltávolítása után a két szellőzőrácsot kipattintva-kihúzva a helyéről a középkonzol burkolata előrefelé húzva kipattintható. A váltót kapcsoljuk hátramenetbe, így lesz a legkevésbé útban.

A burkolatot nem fogjuk tudni teljesen kivenni a helyéről, de nem is kell, így is hozzá lehet férni az izzókhoz.

A fent látható két izzón kívül van még 1-1 a két szélső szabályzó alatt is, ezeket egyszerűen húzzuk le. Csak egy módon tudjuk visszatenni, így nem kell attól tartani, hogy rossz állásban tesszük majd vissza (habár van az az erő…).

Kép forrása: puntoclub.hu / punto2.webnode.hu/news/kozepkonzol-izzocsere/

Az izzókat óvatosan egy fogóval megfogva (nem szabad szorítani!) ki lehet húzni, de vigyázni kell, mert eltörhetnek. Egy kartonpapírt például lehet használni a fogó tompítására. Ezután az újakat már csak be kell tolni a helyükre.

Ha a kapcsolósort is ki szeretnénk szerelni, akkor további két csavart kell kihajtanunk, szintén 4-es imbusz.

Ezután a kapcsolósort is kihúzhatjuk a helyéről, felül 3 db fül tartja, a műszerfalba van beakasztva, viszonylag könnyen kijön.

Két elektromos csatlakozót kell lehúznunk, hogy teljesen ki tudjuk venni.

És kint is van…

Beszerelése fordított sorrendben történik. Ha már itt vagyunk, takarítsuk ki az évek során összegyűlt port, máshogy úgysem férnénk hozzá ehhez a zughoz.

Ha érdekel, hogy néz ki belülről a kapcsolósor, illetve milyen változatok léteznek belőle, olvasd el az erről szóló bejegyzést!

Végül az egész műveletet megnézheted az alábbi videókban:

Az izzók cseréje:

Facebook Hozzászólások

3 hozzászólás

Leave a Reply