A középkonzol kapcsolósor

Frissítve: 2019.01.19.

Ebben a bejegyzésben a középkonzol kapcsolósor került a boncasztalra.

A kiszerelés menetét a linkre kattintva találod.

20180510_165507.jpg
Ahogy látható, egy első ködlámpa kapcsoló nélküli változat került terítékre.
20180510_164314.jpg
Az a 6 db csavar tartja össze, így elég könnyű szétszedni.
20180510_164919.jpg
A kapcsolók kerete. A ködfényszóró kapcsoló helyén lévő vaklemez csak azért nem nyomható be, mert nincs elvágva a felső két műanyag rögzítő.
20180510_165005.jpg
Ha a két kis fehér műanyag nyúlványt átvágjuk, máris egy benyomható gombot kapunk. Pont, mint a jobb oldalon. A ködlámpa kapcsoló a bal szélén látható.
20180510_165407.jpg
Itt egy közeli kép a rögzítőkről és a gombok hátuljáról.
20180510_165414.jpg
Extra gombnak felhasználható a vészjelző gombja, erről talán egy későbbi bejegyzésben olvashattok majd.

20180510_165423.jpg

20180510_165429.jpg

20180510_164911.jpg
Ez az “elektronika”, igazából a gombokat és LEDeket csak összekötik a vezetősávok a csatlakozókkal.
20180510_164944.jpg
Az áramköri lemez hátoldala.

20180510_164947.jpg

20180510_164954.jpg

20180510_165146.jpg
A mikrokapcsolók és a LED-ek közelebbről
20180510_165149.jpg
A bal szélén látható, hogy nem látható a ködlámpa mikrokapcsolója, a visszajelző helyén egy 300 Ω ellenállás van.
20180510_165159.jpg
A panel oldalnézetből.

20180510_165205.jpg

20180510_165248.jpg
A mikrokapcsoló teljes magassága 5 mm.
20180510_165118.jpg
A ház műanyag borítása belülről.

A fentiek alapján látható, hogy leleményesek a ködlámpa kapcsolót egy egyszerű mikrokapcsoló beforrasztásával és a gomb rögzítéseinek átvágásával beépíthetik. Igaz, a piktogram nem lesz rajta a gombon, de ez a működést nem befolyásolja.


A HLX és hasonló magas felszereltségi szintek esetén a vezető oldali ablakemelő gomb egy hosszabb nyomásra felhúzza illetve lehúzza az ablakot. Ezt a változatot is sikerült felboncolni, ennek az elektronikának a képei láthatók alább.


A csatlakozók kiosztása:

“A” jelű csatlakozó (a két soros fekete egyik fele)
1 – Központi vezérlőkészülék, F csatlakozó 29, vészvillogó kapcsoló világítása
2 – Központi vezérlőkészülék, F csatlakozó 32, hátsó ablak fűtés kapcsoló
4 – Központi vezérlőkészülék, F csatlakozó 35, hátsó ködzárófény kapcsoló
5 – Központi vezérlőkészülék, F csatlakozó 34, vészvillogó kapcsoló
6 – Utastéri biztosítéktábla, F49
7 – Testcsatlakozás a műszerfalon, baloldalon

“B” jelű csatlakozó (a két soros fekete másik fele)
16 – Központi vezérlőkészülék, E csatlakozó 20, első ködlámpa kapcsoló

“C” jelű csatlakozó (a fehér színű)
1 – Utastéri biztosítéktábla, F48
2 – Testcsatlakozás a műszerfalon, baloldalon
3 – Bal első ablakemelő motor
4 – Bal első ablakemelő motor
5 – Jobb első ablakemelő motor
6 – Jobb első ablakemelő motor
7 – Utastéri biztosítéktábla, F47
8 – Testcsatlakozás a műszerfalon, baloldalon

Facebook Hozzászólások

Ha tetszett a cikk, segítségedre volt, esetleg spóroltál, vagy éppen kerestél az itt szerzett ismeretekkel némi pénzt, kérlek lehetőségeid szerint támogasd a blogot, hogy továbbra is új, hasznos információkat találhass itt.
Köszönöm a támogatást!

2 hozzászólás

Hozzászólás