Rejtélyes hibák forrásai: a testpontok

Frissítve: 2018.11.01.

Gyakran sok megmagyarázhatatlannak tűnő hibajelenség alakul ki szeretett autónkban, aminek nem találjuk, nem találják a szerelők az okát. Véletlenszerűen megjelenő kiégett izzó jelzés, nem jól villogó irányjelző, nem működő középső féklámpa, az óracsoport megmagyarázhatatlan működési hibái, különféle szenzorok hibái, sorolhatnám. Nagyon sok esetben ezek testhibára vezethetőek vissza. (Ha kiderült, hogy egy hibát valamelyik testpont hibája okozta, kérlek küldjétek el nekem, vagy írjátok meg a csoportban!) A különféle elektromos berendezések negatív vezetékei bizonyos helyeken a kasztni fém felületéhez vannak vezetékelve. Sajnos ezek – az érintkező felületek idővel korrodálnak, esetleg rosszul méretezett vezeték miatt oxidálódnak, egy javítás során lefestik őket, és még ki tudja, mi más okozhatja a rossz kontaktus kialakulását. Ezen szerencsére lehet segíteni! A testpontokat, érintkezőket fémtisztára kell csiszolni, el kell távolítani a korróziót. A védelem érdekében célszerű kezelni valami védőzsírral, miután visszakerültek a helyükre.

Ehhez igyekszik segítséget nyújtani az alábbi ábra, amin a testpontokat láthatjátok, és a csatlakozó berendezések listáját. (Az információk az Autodata nevű adatbázisból származnak, elképzelhető, hogy van bennük tévedés.)

testpontok
A képre kattintva nagyobb méretben is megtekinthető.

Néhány fénykép a testpontokról:

i81X59K.jpg
(forrás: fiatforum.com)
CsWcewB.jpg
1. Az akkumulátor alatt a motortérben. (forrás: fiatforum.com)
P7030196.JPG
1. A motortéri dobozka szétnyitva. Habár vízálló kivitelű, érdemes megvizsgálni belül is, hátha mégis bejutott a víz, esetleg kitört egy-két átkötő. (forrás: fiatforum.com)
20180121_124411_jelölt.jpg
Jobb oldalt elől, a kárpit alatti testpont pirossal bekarikázva. Elől a kék-fehér furcsaság egy csatlakozó, a kábelkötegeket köti össze. Itt is lehet rossz kontaktus, de ez nem test, hanem különféle fogyasztók, jeladók, kapcsolók csatlakozásai.
20181103_064755.jpg
Hátul a csomagtartóban, bal oldalt a kárpit alatt található.

A képeket frissítem, ahogy sikerül őket lefotóznom. Ha van egy képed, ahol beazonosítható bármelyik testpont, küld el bátran, hogy mások segítségére legyen!

Kapcsolódó bejegyzések:

Téli indítási problémák

Kiégett izzó jelző leggyakoribb okai

Facebook Hozzászólások

Ha tetszett a cikk, segítségedre volt, esetleg spóroltál, vagy éppen kerestél az itt szerzett ismeretekkel némi pénzt, támogasd a blogot, hogy továbbra is új, hasznos információkat találhass itt.
Köszönöm a támogatást!

One comment

Hozzászólás