Frissítve: 2018.11.01.
Gyakran sok megmagyarázhatatlannak tűnő hibajelenség alakul ki szeretett autónkban, aminek nem találjuk, nem találják a szerelők az okát. Véletlenszerűen megjelenő kiégett izzó jelzés, nem jól villogó irányjelző, nem működő középső féklámpa, az óracsoport megmagyarázhatatlan működési hibái, különféle szenzorok hibái, sorolhatnám. Nagyon sok esetben ezek testhibára vezethetőek vissza. (Ha kiderült, hogy egy hibát valamelyik testpont hibája okozta, kérlek küldjétek el nekem, vagy írjátok meg a csoportban!) A különféle elektromos berendezések negatív vezetékei bizonyos helyeken a kasztni fém felületéhez vannak vezetékelve. Sajnos ezek – az érintkező felületek idővel korrodálnak, esetleg rosszul méretezett vezeték miatt oxidálódnak, egy javítás során lefestik őket, és még ki tudja, mi más okozhatja a rossz kontaktus kialakulását. Ezen szerencsére lehet segíteni! A testpontokat, érintkezőket fémtisztára kell csiszolni, el kell távolítani a korróziót. A védelem érdekében célszerű kezelni valami védőzsírral, miután visszakerültek a helyükre.
Ehhez igyekszik segítséget nyújtani az alábbi ábra, amin a testpontokat láthatjátok, és a csatlakozó berendezések listáját. (Az információk az Autodata nevű adatbázisból származnak, elképzelhető, hogy van bennük tévedés.)
Néhány fénykép a testpontokról:
A képeket frissítem, ahogy sikerül őket lefotóznom. Ha van egy képed, ahol beazonosítható bármelyik testpont, küld el bátran, hogy mások segítségére legyen!
Kapcsolódó bejegyzések:
Kiégett izzó jelző leggyakoribb okai
Szia, esetleg a grande punto 1,4 8v hez is tudsz ilyet???
Szia, legfeljebb ha ez segít:
www.fiatforum.com/grande-punto-guides/169204-grande-punto-engine-bay-earthing-points.html