Időről időre felmerül ez a téma is, milyen más üléseket lehet beszerelni a Puntoba. A legkézenfekvőbb választás az Alfa 147 ülése, hiszen az első ülések egy-az-egyben cserélhetők, a hátsókat némileg faragni kell, de beférnek.
Ezt az átalakítást végezte el Homoki-Szabó István, az ő képeit és leírását közlöm az alábbiakban. – a szerk.
Ebben az autóban eredetileg a “fapados” ülések voltak, nem állítható fejtámlával. A tulajdonos joggal szerette volna kényelmesebbre cserélni.
Az Alfa 147-ben volt gyárilag bőr és plüss ülés is. Az autóba plüss ülések kerültek beszerelésre.
Az első ülésekkel csak annyi a teendő, hogy a régit kiszereljük, az újat beszereljük, semmi ördöngősség nincs benne. Ülésenként 4 db imbusz csavar rögzíti. Esetleg célszerű átcserélni a két ülőlapot, hogy a kopottabb része belülre kerüljön. A kiszereléshez, átszereléshez itt találtok képes segítséget.
A hátsó üléseken volt mit faragni. Az is nehezítette a beszerelést, hogy ebben a Puntoban egyben dönthető hátsó ülés és háttámla volt, az Alfában pedig osztott ülések voltak. Valószínűleg egy kicsit könnyebb annak a dolga, akinél eleve osztott ülések vannak, vagy ha az Alfa hátsó ülés is egyben dönthető.
“A háttámla se kattant be, ki kellett szedni a szerkezetet, és flexxel kicsit farigcsálni. Aztán össze kellett fogatni a háttámlát, lenn a zsanérnál, majd az oldalsó zsanérokra fúrtam 1-1 lyukat, hogy a gyári helyére fel tudjam csavarozni. Középen pedig az alvázon keresztül átmenő csavarral lett rögzítve, miután fúrtam neki helyet.”
“Aztán az ülőlap zsanérokat lefúrtam a gyáriról, majd erre felcsavaroztam. Nem sikerült elsőre, mivel ezen nem a szélére kellett csavarozni, hanem kb. 3 cm-el beljebb.”
“Kicsit hajlítottam is a zsanéron, hogy amennyire lehet, felfeküdjön a kasztnira az ülőlap alja.”
“Aztán mivel ez vastagabb a biztonsági öv csatijait is kiszedtem és egy régi Suzuki övből toldottam bele kb 12-14 cm-t hogy kibukkanjon az ülés alól. (A képeken még a toldás előtti állapot látható.) Arra figyelni kell hogy oda kerüljön vissza a csati ahonnan ki lett véve, ne keverjük össze. Alul a pótkerék mögött látszik a csavarok vége. Ezeket érdemes drótkefével és csavarlazítóval kicsit lekezelni, hogy könnyebben kijöjjön a csavar. Nagyjából ennyi. Leírva nem is tűnik bonyolultnak. :D”
És a végeredmény:
“Egy 18 karikás filmben nincs ennyi szopás, mint ez, de megérte. 🙂 Ha nem osztott hátsó ülések lettek volna akkor egyszerűbb lett volna.
A lábtér kisebb lett, de még használható, nekem így lett pont jó. Én csak 172 körül vagyok.
Az ülések kényelmesebbek, jobb a tartásuk, normális fejtámlájuk van.”
Aki pedig arra kíváncsi, hogy mutatnak a bőr Alfa 147 ülések a Puntoban, annak itt egy kép kedvcsinálónak (forrás: fiatforum.com).
További variációk egy témára. A képek forrása a facebook csoport.
Hol lehet és hány forintért újszerű állapotban lévő első Alfa üléseket kapni? gorgenyizoltan@gmail.com a címem. Előre is köszönöm a választ!
katom legzsakos az alfa ules. a gyari is az volt? ha igen, be mertetek kotni? 🙂