Óracsoport cseréje

Utolsó frissítés: 2019.02.01.

Az alacsonyabb felszereltségű Puntok óracsoportja igen egyszerű, csak sebességmérő és üzemanyag szintmérő műszer kapott helyet bennük. Viszont lehetőség van ezek cseréjére, ha sikerül beszerezni egy nagyobb felszereltségű óracsoportot. Célszerű olyant választani, amiben kevesebb kilométer van, mint a miénkben, mert ezt könnyű később korrigálni. Továbbá figyelni kell arra is, hogy nagyjából az autónk felszereltségével egyezzen, tehát ha 1.2-es benzinesünk van, akkor ilyen donorból származzon, ne dízelből, vagy HGT-ből. Fontos továbbá, hogy a “csíklámpás” Punto óracsoportja nem jó a “nagylámpás” Puntoba, és fordítva. Ha nem vagy biztos a dolgodban, kérdezz inkább.

Óracsoport ismertető


Mivel külsőre szinte ugyanúgy néznek ki, de szoftveresen egészen eltérőek lehetnek az egyes óracsoportok, ezért a legbiztosabb módja, hogy az autónkhoz illőt találjunk, ha az ePER-ben az autó alvázsszáma alapján keresünk hozzá illeszthető óracsoportot.
Az interneten több helyen is találhatunk ePER példányokat, például a www.pekidi.com/ címen.
!!VIGYÁZAT! A PEKIDI.COM-ON TALÁLHATÓ ePER-T CSAK POPUP-BLOCKERREL EGYÜTT HASZNÁLJUK! HA NINCS A BÖNGÉSZŐNKBEN ILYEN, TELEPÍTSÜNK HASZNÁLAT ELŐTT EGYET, PL. FIREFOX-HOZ uBlock Origin NEVŰ KIEGÉSZÍTŐT!!!

Ha működik a Popup-Blocker a böngészőnkben, akkor nyissuk meg a fenti linket. A kezdőlapon található egy kereső, ide írjuk be autónk alvázszámát és kattintsunk a mellette található nyílra:

A felugró ablakban megtekinthetjük autónk eredeti felszereltségi szintjét, pontos gyártási idejét (mely biztosan eltér a forgalmiban szereplő üzembe helyezési dátumtól), motorszámát, stb. Kattintsunk a Next gombra.

A következő ábrán válasszuk ki a képen sárgával jelölt helyen az óracsoportot.

Ezután újra ki kell választanunk, szintén a sárga négyzettel jelölt helyen:

Válasszuk a “Show all subcategory’s drawings” lehetőséget.

Ezután megjelenik az autónkhoz használható összes óracsoport Fiat típusszáma, ilyen bontott óracsoportot kell keresnünk. Ha bármelyiknél a Compat. oszlopban található szövegre visszük az egeret, megjelenik a felszereltségi szint, melyhez tartozik az adott óracsoport (vagy bármely más alkatrész). A példában egy HLX felszereltségű, 1.8 16V, Euro3-as motorral rendelkező Punto-hoz kerestünk óracsoportot.

Csak azok az alkatrészek jöhetnek számításba, amelyek nincsenek kihúzva vagy kiszürkítve, ugyanis a kihúzottak nem az autónkhoz valók, nem lehet illeszteni az autóhoz. Habár a műszerek valószínűleg működni fognak, a kijelző villogni fog, ami ezeknél az óracsoportoknál nem szüntethető meg, csak a feketével szedettek esetében. Óracsoport csere esetében (ha nem klónozás történik), MINDEN esetben villogni fog a kijelző, melynek megszüntetéséről a 2. részben olvashattok, lásd a bejegyzés végén.


A nagylámpás Punto esetében, ha fordulatszámmérő nélküli óracsoportot cserélnénk fordulatszámmérősre, akkor a kormánykapcsolót is cserélni kell, ugyanis ezeknél a “Trip” gomb a jobb oldali kormánykapcsoló végén van, nem az óracsoportnál. Valószínűleg a csatlakozókból hiányzik az érintkező és a kormánykapcsoló és az óracsoport között a vezeték, így ezek pótlására is számítani kell.

A fizikai csere nagyon egyszerű.
Írjuk föl a kilométerállást (természetesen az összes megtettet, ne a napit).
Miután a negatív sarut lekötöttük az akkumulátorról, az óracsoport előtti keretet kell leszerelni, 4 db 3-as imbusz csavar tartja.

Ezután az óracsoportot rögzítő 3 db 4-es imbusz csavart kell eltávolítani.

A következő lépés, hogy az óracsoport hátulján lévő csatlakozót oldjuk. Ehhez finoman be kell nyomni a rögzítő “pöcköt”, majd a piros kart elhúzni.

Most már kivehetjük a helyéről a műszert, ehhez célszerű az ablaktörlő kart teljes fokozatra kapcsolni (legalsó állás), a kormányt is állítsuk lejjebb, amennyire lehet.

Szereljük be az új óracsoportot fordított sorrendben.

Az akkusaru visszakötése után működésre kész az új óracsoport. Az abban tárolt km állást fogja mutatni, illetve villogni fog az LCD kijelző. Ha ez zavarna minket, akkor össze kell tanítani az autóval, illetve korrigálni kell a km számlálót. Ezt úgynevezett “proxi alignment” procedúrával lehet megtenni, ehhez némi műszerezettség kell. Erről a 2. részben olvashattok

Facebook Hozzászólások

One comment

Comments are closed.