Karbantartási terv

Frissítve: 2019.11.25.

Az alábbiakban a Kezelési Útmutató – Karbantartási terv fejezetét olvashatjátok, kiegészítve a Haynes szerelési útmutató ajánlásaival. Ahol gyakoriságként időszak és kilométer is meg van adva, ott értelemszerűen azt kell figyelembe venni, ami korábban bekövetkezik. Véleményem szerint mindig a gyakoribb karbantartást célszerű betartani.


Az alábbi ellenőrzéseket hetente vagy 400 km-ként kell elvégezni (Haynes ajánlása alapján).

  • Motor olajszint
  • Automatikus sebességváltó olajszint
  • Hűtőfolyadék szint
  • Fékfolyadék szint
  • Gumiabroncsok nyomása és állapota
  • Világítóberendezések, kürt működéspróbája
  • Hozzáférhető elektromos csatlakozók szemrevételezése
  • Szélvédőmosó folyadék szint
  • Akkumulátor (külsérelmi nyomok, korrózió, vezeték sérülés)
  • Ablaktörlő lapátok

Az alábbi ellenőrzési és karbantartási műveleteket 20 000 km-ként (vagy évente) kell elvégeztetni.

Karbantartási feladat
gyakorisága ezer kilométerben megadva
Gyári
ajánlás
Haynes
Gumiabroncsok állapotának és kopásának ellenőrzése200,4
Első tárcsafék-betétek kopásának ellenőrzése2020
Hátsó tárcsafék-betétek kopásának ellenőrzése (1.8 16V)40n.a.
Hátsó dobfék-betétek állapotának és kopásának ellenőrzése6060
A kocsiszekrény és a fenéklemez fényezésének és korrózióvédő bevonatainak szemrevételezéses ellenőrzése, csövek
(kipufogó, üzemanyag-ellátó és fékrendszer),
gumi alkatrészek (védőburkolatok, tömlők, perselyek, stb.) állapota
2020
A különféle meghajtószíjak feszességének ellenőrzése és szükség szerinti beállítása (kivéve az automatikus szíjfeszítésű változatokat)2020
Különféle meghajtószíjak állapotának szemrevételezéses ellenőrzése4020
Szelephézagok ellenőrzése és beállítása (diesel-motoros és 1.2 8V változatokon)4040
Kézifékkar munkaútjának ellenőrzése és beállítása4020
Kipufogógáz károsanyag (diesel-motornál füstölés) ellenőrzése4020
Benzingőz kondenzációs rendszer ellenőrzése8080
Üzemanyagszűrő cseréje (diesel-változatokon)2020
Levegőszűrő betét cseréje (benzinmotoros változatokon)
vagy 3 évente
6060
Levegőszűrő betét cseréje (diesel-változatokon)2020
Folyadékszintek szükség szerinti feltöltése (motor hűtőrendszer, fékrendszer, hidraulikus tengelykapcsoló-működtetés, ablakmosó, akkumulátor)2020
Vezérmű meghajtó fogasszíj állapotának ellenőrzése
Haynes: 3 évente
6060
Vezérmű meghajtó fogasszíj cseréje
5 évenként, nehéz üzemi feltételek esetén 3 évenként
Haynes: 4 évenként, nehéz üzemi feltételek esetén gyakrabban
12080
Gyújtógyertyák cseréje és a kábelek ellenőrzése4040
A motor elektronikus vezérlésének ellenőrzése (a diagnosztikai csatlakozón keresztül)4040
Sebességváltómű olajszint ellenőrzése8060
Automatikus sebességváltó olaj cseréje4040
A motorolaj cseréje (10 000 km-ként az 1.9D változatokon) [vagy 18 hónaponként]
Haynes ajánlása: 6 hónaponként
2010
A motorolaj-szűrő cseréje (10 000 km-ként az 1.9D változatokon)
Haynes ajánlása: 6 hónaponként
2010
Fékfolyadék cseréje (vagy kétévenként)6040
Hűtőfolyadék cseréjen.a.40
Pollenszűrő cseréje (vagy évente)2020
Zsanérok és zárak olajozásan.a.20
Próbaút során ellenőrizzük az összes műszer és jelzőfény működését, a kormányzást és felfüggesztést, a hajtásláncot (teljesítmény, kuplung, zajok), fékrendszert, úttartástn.a.20

További ellenőrzések

1000 kilométerenként, vagy minden hosszabb út előtt végezzük el az alábbi ellenőrzéseket és szükség szerinti feltöltéseket: motor hűtőfolyadékszint, fékfolyadékszint, ablakmosó folyadékszint, a gumiabroncsok állapota és légnyomása.

3000 kilométerenként ellenőrizzük és szükség szerint töltsük fel a motorolaj szintjét.

5000 kilométerenként (csak diesel-motoroknál) engedjük le a gázolajszűrőben kondenzálódott vizet.

A Gyártó javasolja a speciálisan a Fiat járművek számára kifejlesztett és gyártott Fiat ubrificanti kenőanyagok és egyéb termékek használatát.

FONTOS – motorolaj

A motorolaj cseréje a Karbantartási tervben előírt intervallumoknál gyakrabban szükséges, ha a gépkocsit a szokásostól eltérő vagy nehéz üzemi körülmények között használjuk, pl. az alábbi esetek valamelyikében:

  • utánfutó vagy lakókocsi vontatása
  • poros utakon, földutakon
  • gyakran ismétlődő, 7-8 kilométernél rövidebb utakon, 0°C alatti hőmérséklet esetén
  • gyakori várakozások üresjárati üzemben, vagy tartós üzemeltetés kis sebességgel (pl. áruszállítás, kézbesítőszolgálat, taxi üzem), vagy hosszabb idejű üzemszünetek esetén.

FONTOS – levegőszűrő

Ha a gépkocsival gyakran közlekedünk poros utakon, cseréljük a levegőszűrő betétet a Karbantartási tervben megadott intervallumoknál gyakrabban.

Ha az olajcserék és a szűrőbetét-cserék esedékességével vagy szükségességével kapcsolatban bármilyen kétség felmerül, kérjünk tanácsot egy Fiat márkaszervizben.

FONTOS – Pollenszűrő

Ha a gépkocsit gyakran használjuk poros utakon, szennyezett levegőjű területeken, cseréljük a pollenszűrőt az előírt intervallumoknál gyakrabban. A pollenszűrő cseréje akkor esedékes, ha a szellőzőberendezésen át az utastérbe jutó levegő mennyisége érezhetően csökken.

FONTOS – Akkumulátor

Az akkumulátor feltöltöttségét és állapotát ajánlatos elsősorban a hideg évszak kezdete előtt ellenőrizni, hogy elkerüljük az elektrolit esetleges befagyását. Az ellenőrzést végezzük gyakrabban, ha a gépkocsit főleg rövid utakon használjuk, vagy ha olyan elektromos berendezéseket szereltek be, amelyek kihúzott gyújtáskulcs esetén is fogyasztják az akkumulátor energiáját.

Nagyon hideg éghajlat alatti üzemeltetés esetén az akkumulátor elektrolitszint ellenőrzése és az egyéb ellenőrzések elvégzése a Karbantartási tervben előírtaknál gyakrabban szükséges.

A gépjármű karbantartását bízzuk a Fiat márkaszervizekre. A rutinjellegű karbantartás és a kisebb javítások házilagos elvégzése előtt biztosítsuk a megfelelő szerszámokat, használjunk eredeti, Fiat pótalkatrészeket és karbantartási anyagokat. Kellő szakértelem és tapasztalat nélkül ne fogjunk hozzá a karbantartási, javítási munkákhoz.

Facebook Hozzászólások