Első lámpa cseréje

Frissítve: 2019.06.20.

Az alábbiakban az első lámpa cseréjének folyamatát ismerhetitek meg. Az itt bemutatott módszer alkalmazásával nem kell leszerelni teljesen az első lökhárítót. Először tekintsétek meg a folyamatról készült videót, utána olvashatjátok a lépéseket.

A képeken a jobb oldali lámpatest ki- és beszerelését mutatom be.

Az első lépés, a csavarok eltávolítása

Nem vesszük le teljesen a lökhárítót, de a csavarok egy részét ki kell csavarni, mert csak így fér ki a lámpa. A motorháztetető felnyitása után láthatóvá válik a két középső csavar, ami rögzíti a lökhárítót.

Ki kell még szednünk a kerékjáratban található csavarokat is. A képen a két látható csavar a dobbetétet rögzíti a lökhárítóhoz, a felül bekarikázott a következő képen látható jobban. A kereket célszerű elfordítani a képen látható módon, hogy hozzáférjünk a csavarokhoz.

A lökhárító a sárvédőhöz is hozzá van csavarozva, az előbb említett csavarral, mely szintén a kerékjáratból érhető el.

Van még egy, ez sajnos csak az autó alá fekve hozzáférhető, vagy a kerék és a dobbetét eltávolításával. Szerintem utóbbi a nehezebb, én egyszerűbbnek találtam aláfeküdni, főleg, hogy például egy meredek utcában parkolva nem is lehet levenni a kereket. A képen már csak a csavar hiánya látszik, mivel nem annyira könnyű hozzáférni, én nem tekertem vissza.

Ezzel meg is vagyunk a lökhárító csavarjaival, jöhet a lámpa kicsavarozása. Három darab csavart kell eltávolítanunk.

Következhet a lámpa kiszedése

A lökhárító kerékjáratnál lévő részét finoman húzzuk el az autótól, ezután óvatosan a lámpa előtti résszel együtt húzzuk lefelé. Így kialakul egy akkora rés, amin már ki tudjuk húzni a lámpát.

Tipp: érdemes leragasztani valamivel a sárvédő sarkát, hogy ne karcolja meg a lámpa búráját.

Ha kint van a lámpatest, már csak a csatlakozót kell széthúzni. Ezt egy biztonsági retesz védi a szétcsúszás ellen, egy csavarhúzóval tudjuk kipattintani.

Ezzel készen is vagyunk, jöhet a beszerelés!

Általában ez a kiszereléssel fordított sorrendben történik. Nincs ez másként ebben az esetben sem, de van pár dolog, amire érdemes odafigyelni. Egyrészt az elektromos csatlakozót érdemes megtisztítani, és bekenni valamiféle védő zsírral, én erre a célra a fékeknél használatos rézpasztát használtam, de van kifejezetten elektromos zsír, vagy jó az egy korábbi cikkben említett réz alapú zsírspré is.

Ha jól megvédtük a kontaktusokat, akkor visszatehetjük a lámpát, a kiszereléshez hasonlóan húzzuk le a lökhárítót és toljuk be a résen a fényszórót. Igazítsuk be a helyére, itt egy fontos dologra kell ügyelnünk, a sárvédőben van egy lyuk, ahova be kell illesztenünk a lámpatest egyik rögzítő pontját.

A következő képen már a helyén van a patent.

Ezután húzzuk helyére a lökhárítót, a dobbetétet igazgassuk el, majd mehetnek vissza a csavarok. A lámpát igazítsuk úgy, hogy szépen álljon, így rögzítsük a csavarokkal.

Készen is vagyunk, de ne felejtsük el, hogy minden ilyen művelet után be kell állítani, állíttatni a fényszórókat, egyrészt azért, hogy mi lássunk a sötétben, másrészt hogy másokat ne vakítsunk el. Ez egy későbbi cikk témája lesz.

Az egész folyamatról itt láthattok majd egy videót is, érdemes visszanézni később 😉

Facebook Hozzászólások

Ha tetszett a cikk, segítségedre volt, esetleg spóroltál, vagy éppen kerestél az itt szerzett ismeretekkel némi pénzt, támogasd a blogot, hogy továbbra is új, hasznos információkat találhass itt.
Köszönöm a támogatást!