Tankolási nehézségek

Talán minden Punto tulajdonos tapasztalta már, hogy a benzinkúton nem sikerül megtankolni az autót, a pisztoly folyton lekattan, úgy kell csorgatni az üzemanyagot, teljes sebességgel nem hajlandó tölteni.

A megoldás lehet egyszerű is, nem szabad tövig tolni a pisztoly csövét, csak amennyire éppen beér, és még be lehet akasztani. Másik lehetőség, hogy el kell forgatni a pisztolyt 90°-al. Így is lehet tankolni, de sokkal macerásabb, mert tartani kell a tankolás végéig a pisztolyt.

Ezek a módszerek sajnos csak akkor működnek, ha amúgy nincs probléma a betöltőcsővel. Van benne ugyanis egy levegőztető, ha ez el van dugulva, kosszal, porral telemegy, akkor nem tud levegőzni betöltéskor, és biztos, hogy le fog kattanni a pisztoly. Ebben az esetben cserélni kell a csövet – esetleg meg lehet próbálkozni a tisztítással, ha amúgy nem sérült a cső.

Az üzemanyag betöltő cső a jobb hátsó kerékjárati ívben halad át, gyárilag minimális mechanikai védelemmel van ellátva, szerencsétlen esetben a kerék ki tudja dörzsölni, így a víz és a kosz be tud jutni, ezzel nem csak a tankolás válik nehézzé, de más problémákat is okoz, kosz jut az üzemanyagtankba, a szivattyúba épített szűrőt eldugítja, különféle megmagyarázhatatlan, időszakos (pl. esős időben) hibás működéseket tud okozni. Célszerű ezért utólagos műanyag dobbetétet beszerelni, ez nem csak az üzemanyag csövet védi, de a kerékjárati ívet is a korróziótól.

A bal oldali kép forrása: facebook csoport

Beépítés előtt mindenképpen érdemes kitisztítani a kerékjáratot, ne maradjon bent sár, nedvesség.

Alkatrészboltokban beszerezhető, utángyártott műanyag hátsó dobbetét.

Facebook Hozzászólások

Ha tetszett a cikk, segítségedre volt, esetleg spóroltál, vagy éppen kerestél az itt szerzett ismeretekkel némi pénzt, támogasd a blogot, hogy továbbra is új, hasznos információkat találhass itt.
Köszönöm a támogatást!