Elektromos csomagtér ajtó zár

Ezt az átalakítást egy csoporttárs készítette. Utólagos riasztót fog az autóba építeni, és a távkapcsolón van csomagtartó nyitó gomb is. Adott a feladat, be kell építeni egy nyitó motort a csomagtér zárhoz.

25487571_10210671715417702_8180126632803080610_o.jpg
25438851_10210671716897739_5278575896217971677_o.jpg
25487412_10210671718497779_8008586083820711165_o.jpg

A karra rá van hegesztve egy M6 anya, abba van bekötve a villamos húzató mechanika. Hegesztés előtt a műanyag ütközőt és a rugót vegyétek le; mindkettő kilágyulhat.

– hogy ne tegyük tönkre a kocsi zárját, az elektromos nyitás acélkötelét laza irányból feszítjük óvatosan a kötélen lévő dióval, hogy éppen nyissa a mechanikát. (5-6 szétszedésből megoldható)
– erre nincs szükség, ha a behúzómágnest állíthatóan rögzítitek, de ez a karosszéria megfúrásával jár.
– pl.: a Metroman-nál van még ez a behúzómágnes – igény hiányában (lábbal nyitható hátsóajtók) kifutó termék. 4-5000Ft-os tétel.
– pl.: az ugyanitt kapható Mistral Max 2 tudja külön vezérelni. (Azért írtam riasztót, mert nem sokkal drágább, mint a csak távvezérlők -ár/érték arány.
– a behúzómágnest mindig egy 40A-es relén keresztül húzatjuk, a lehető legrövidebb ideig. A relé érintői közé -záró irányban 😊– egy 3-5A-es diódát tegyetek be.
– a gyári ajtónyitó bowdent,a behúzómágnes acélkötelét és a zár mozgó alkatrészeit zsírozzuk be! (a képen a szürke az korróziógátló alapozófesték (hegesztés miatt), a fehér az a zsír)
– ha csak bevont elektródával tudtok hegeszteni, érdemes rozsdamentes (sárga) pálcával csinálni, hogy ne égessétek el a vékony acéllemez fület. (Aki tud hegeszteni, annak mindegy, én nem tudok.)

Az alábbi videóban megcsodálhatjátok a végeredményt:

Facebook Hozzászólások

Ha tetszett a cikk, segítségedre volt, esetleg spóroltál, vagy éppen kerestél az itt szerzett ismeretekkel némi pénzt, támogasd a blogot, hogy továbbra is új, hasznos információkat találhass itt.
Köszönöm a támogatást!